25 maja 2013

Leśny spacer i polecana stronka ( 10 )


      
      Tydzień temu wybrałem się na pieszą wędrówkę. Przez miejsca w których dawno już nie byłem ale najwięcej czasu zabrało mi przemierzenie dużego lasu w którym znalazłem się po raz pierwszy w życiu. Cały kompleks leśny  zajmuje ponad 2,5 km2.  Udało mi się nie zgubić i cało wrócić z powrotem do domu.
    Przy okazji polecę wszystkim bardzo fajną stronę o której istnieniu której myślę, że wie niewiele osób według mnie ( jestem ciekaw czy ją znacie, jeśli możecie  napiszcie w komentarzach, przypomnę że dodanie komentarza jest bardzo proste o czym każdy może się łatwo przekonać, nie ma utrudnień w ich dodaniu, zrezygnowałem z  weryfikacji obrazkowej itd)
    Wracając do stronki która dla każdego obserwatora przyrody będzie bardzo pomocna to jest nią... a tak naprawdę to są dwie. I tak  http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/  - Geoportal i Geoportal 2 http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/ . Dzięki nim będziemy mogli określić odległości między wybranymi punktami, zmierzyć powierzchnię, sprawdzić wysokość terenu, czy współrzędne geograficzne. Możliwości wykorzystania jest wiele, każdy znajdzie jakiś powód by zajrzeć na te stronki. Korzystanie z  nich nie jest skomplikowane, opanowanie nie zajmie dużo czasu, w przypadku problemów chętnie odpowiem na pytania.
   Tymczasem zostawiam parę fotek.


odnawianie lasu


nowe nasadzenia
 
bardzo stara sosna to była

ambona na leśnej polanie

ta w środku lasu
 

z ciekawych roślinek - kukułka majowa, pospolita na podmokłych łąkach

niezapominajki to nie są tylko przetacznik :-)
kokoryczka wielokwiatowa
roślina która ma właściwości lecznicze
trop a nawet wiele tropów...
o śladach pozostawianych przez zwierzęta będzie wkrótce post,
bardzo często możemy się na nie natknąć podczas wędrówki
   

13 komentarzy:

  1. Bardzo klimatyczne zdjęcia. Lubię takie widoczki, niestety ostatnio nie mam czasy na prawdziwe wyjścia w teren. Mapki super, zwłaszcza pierwsza (druga długo mi się ładuje, przynajmniej w tej chwili)> Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjście w teren zabiera trochę czasu, sam wybieram się w niedziele kiedy jest trochę tego czasu :)Ta druga mapka jest bardziej przestrzenna, musi się załadować, trwa to trochę na początku :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Nie wiem, dlaczego nie wolno kopiować zdjęć. To chyba na wabia, bo przez ten zakaz właśnie kilka skopiowałem. Będę tu tez zglądał co jakiś czas, żeby skopiować kolejne. Pozdrawiam, chytrusa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przypomnienie, sprawdzałem te kody html i tak to zostało, usunąłem tą prośbę :) to nie był zakaz. Zakazać tego się nie da :) Do użytku własnego możesz kopiować do woli :))
      Pozdrawiam Cię Anonimowy z Lubelskiego :))

      ps. może podasz jakiś nick lub imię :)

      Usuń
  3. fajne klimatyczne fotki a i roslinki ciekawe,zwłaszcza ta kukułka majowa:)No własnie te kopiowanie,gdyby szło zablokowac mniej byłoby kradziezy bo jeszcze jak na własny uzytek to okej ale są ludzie co sobie strone internetową robią podpisujac je jako swoje to jes wkurzajace.sorki ze sie rozpisałam ale taka prawda człowiek sie meczy a inni biora to lajtowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, ta kukułka to dla mnie wielkie zaskoczenie :) nie rozpisałaś się, masz rację, zapomniałem o tym napisać a to też jest ważne,
      żeby podawać źródło jeśli umieszczamy nie swoje zdjęcie gdziekolwiek publicznie :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ciekawe zdjęcia 8)
    [Widać [że to co[ r[obi[sz [r[o[bi[s[z z ser[ce[m i że t[o[ cb interesuje!
    Ogólnie podoba mi się twój blog ![
    Ja dopiero zaczynam, mm 2 blogi ale zapraszam na ten http://1dmoimpowietrzem.blogspot.com/ piszemy imaginy i dodajemy mnóstwo zdjęć ! robimy teżc dedyki więc zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, będę zaglądał :)
      Pozrawiam

      Usuń
  5. Fantastyczny blog i przecudne zdjęcia.
    Będę tutaj wpadać aby zachwycić się przyrodą z pierwszej ręki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za tak miłe słowa :)
      Pozdrawiam i serdecznie zapraszam

      Usuń
  6. Hej! Wpadłam z re-wizytą! Super zdjęcia! zazdroszczę Ci czasu który możesz poświęcić na wyczekanie takich ujęć :-)
    PS- To nie niezapominajka tylko przetacznik :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa, w kwestii czasu to mam go niewiele zazwyczaj w niedzielę, mogę wtedy popstrykać :)A ten przetacznik też ładny, ths :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Wybrałam się na ten Twój spacer, skusiły mnie zdjęcia ukwieconych łąk. Jak ja już tęsknię za wiosną ach...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawienie po sobie jej śladu
w postaci komentarza:-)

Każdy może postawić komentarz poprzez opcję Anonimowy/ zostawiając namiary na swoją stronę lub profil :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...