sobota, 22 czerwca 2013

"Superpełnia" i "Superksiężyc" perygeum ( 19 )

Księżyc z końca kwietnia

    Zachęcam najbliższym czasie do obserwowania Księżyca będzie on  wyglądał naprawdę bardzo wyjątkowo. Jutro tj. 23.06 o godz. 13.32 nasz naturalny satelita znajdzie się w perygeum, czyli w punkcie, w którym na orbicie okołoziemskiej znajdzie się najbliżej Ziemi. Ponadto w tym samym czasie znajdzie się o również w pełni, nałożenie się tych zjawisk powoduje, że potocznie w tym czasie nazywany jest ono "Superksiężycem"
   Z ciekawostek napiszę tylko, że tego dnia znajdzie się on ok. 357,1 tys. km od Ziemi  tj. o blisko 27 tys. km bliżej od średniej odległości w ciągu roku.  Tarcza naszego Księżyca będzie o 14% większa i o 30 % jaśniejsza, niż w przeciwnej sytuacji kiedy jest on w apogeum tj. najdalej od naszej Ziemi.
  Pozostaje mi teraz tylko wszystkich zachęcić do obserwacji i udokumentowania tego zjawiska, można próbować już tej nocy (nie wiadomo jak będzie w niedzielę) albo jutro, od 21.00 kiedy wschodzi Księżyc ( lepsze zdjęcia pewnie będą powstawać im później od zachodu Słońca będziemy je wykonywać)  

Pozdrawiam :-) 

<>

 

13 komentarzy:

  1. Ciekawe. Mam nadzieję, że nie będzie chmur. Szkoda, że nie mam żadnego zamku w pobliżu. Świetnie by wyglądał w nocy z takim sztafażem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie niestety chmury i burza więc dzisiejszej nocy nici z zobaczenia tego zjawiska... może jutro.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pogoda popsuła możliwość wczorajszej obserwacji wczoraj również u mnie, pozostaje nadzieja, że dziś się uda...

    OdpowiedzUsuń
  4. Księżyc w perygeum, a u mnie chmury :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś po zachodzie słońca może się uda :) Najlepiej jak jest nisko nad ziemią :) wtedy wydaje się jeszcze bardziej większy :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Widziałam, a jakże, piękny! Próbowałam nawet robić zdjęcia, ale bez statywu to lipa. Tzn. statyw mam, ale sił ani chęci, żeby go rozstawić, to już nie bardzo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowity, jak jest tak nisko nad ziemią- wtedy wydaje się jeszcze większy :) Ja próbowałem robić zdjęcia ale mi nie wychodziły, w nocy jeszcze nie fociłem nigdy niczego jeszcze :)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Trening czyni mistrza - podobno ;-)

      Takie coś znalazłam: http://the-art-of-light.blogspot.com/2008/04/fotografia-ksiyca.html

      Usuń
    3. Dzięki :)
      Miałem już przeglądać różne stronki by nadrobić braki, przejrzałem teraz tą stronkę właśnie [od środy nie zaglądałem na bloga ale już wróciłem :D ] i zauważyłem że doszedłem do tych samych wniosków :) żeby w dzień ustawić ostrość na nieskończoność i nie poruszać aparatu :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ja widziałam ten wielki księżyc!:)Coś niesamowitego! Siedzieliśmy długo w ogrodzie (mimo komarów!)i zastanawialiśmy się co na nim widać:) Nie wiedziałam, że to taki specjalny dla niego okres:)

    OdpowiedzUsuń
  7. W tym roku nie sprzyjała mi pogoda,żeby oglądać go już od jego wschodu, szkoda ale dobrze pamiętam zeszłoroczne jego perygeum :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Żałowałam, że nie wzięłam aparatu ze sobą do mojego studenckiego lokum bo było pięknie widać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas następnej pełni może jeszcze się go uda uchwycić jak tylko wzejdzie nad horyzont ( mi również) :)
      Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za wizytę i pozostawienie po sobie jej śladu
w postaci komentarza:-)

Każdy może postawić komentarz poprzez opcję Anonimowy/ zostawiając namiary na swoją stronę lub profil :-)