sobota, 27 stycznia 2018

Ptakolicznie 2018 w ogrodzie lub na spacerze (109)

      
  Przypominam o trwającym zimowym ptakoliczeniu 27-28.01. Więcej informacji na stronie OTOP (https://goo.gl/bRDVAG) z kartą obserwacji itd.

Jeżeli pada u Was deszcz, spiszcie maksymalny stan w danej chwili z okolic karmnika {można ratować się zdjęciem :-)} jak przestanie ruszajcie w teren .


Wystarczy godzinny spacer po znanej Wam okolicy lub obserwacja okolic karmnika w ogrodzie dla bardziej wygodnych również przez okno będzie się liczyć :-)
Sam spisywałem stan karmnikowy najczęściej w godzinach porannych, kiedy dosypywałem nasion słonecznika i ogólnie uzupełniałem wykładany pokarm. Po wyłożeniu świeżego pokarmu, najczęściej liczba odwiedzin rośnie.
Obserwując sikorki spostrzegłem, że wyjedzenie nasionka, które zabierają z karmnika  zajmuje im od 30 do 40 sekund :-) taki mój patent i w tym okresie zliczałem odwiedzające karmnik sikorki :-) Pozostałem gatunki przesiadujące na drzewach krzakach czy ziemi, zliczałem z pstrykniętych fotek :-)

Zimowe patakoliczenie nie pozwoli na poznanie dokładniej liczby ptaków ale umożliwia śledzenie trendów związanych z liczebnością czy miejscami występowania gatunków.


W razie pytań piszcie, pozdrowionka, Hej 



10 komentarzy:

  1. U nas w tym roku mało ptaków, nie wiem dlaczego. Tak jak w zeszłym roku sikor było zatrzęsienie tak w tym jakieś pojedyncze jednostki, ale dobre i te - słonina wisi. :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj. Ptaków u mnie moc, w każdym karmniku jest tłum:) Nawet myszy leśne potrafią wpaść na posiłek:) Dziękuje za przypomnienie, nie pomyślałam, że to ten okres. Czy bocian widziany na polu dwa dni wcześniej ,może być w gronie tych liczonych ptaków? Nie wiem skąd się wziął...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko powiedzieć co zrobić z tym bocianem ale to tylko jeden osobnik, zimujący pewnie przy którymś gospodarstwie :-) Warto może odnotować, może nie być ujęty przez nikogo :-)

      Usuń
  3. Beautiful photo of the Great Tit.

    OdpowiedzUsuń
  4. My też liczyliśmy ale jako wycieczka-najwiecej wróbli .

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja liczę ptaki drapieżne latające przy trasie Kutno - Łódź - Katowice. Ostatnio naliczyłem 9 miejsc gdzie udało mi się takie ptaki dostrzec. Ciężko z za kierownicy dojrzeć co to za gatunki (chociaż pewnie w większości myszołowy) ale za każdym razem mało mi się głowa nie ukręci. Mógłbym mieć szofera.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcie - bajka ...pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz ogromny talent do robienia zdjęć :) Każdy Twój wpis zawiera ciekawe zdjęcie i świetny artykuł :)
    ____
    prezent dla gołębiarza

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcie robi wrażenie, model zapozował profesjonalnie. Nie każdy przyrodnik ma takie szczęście aby móc taki moment uchwycić, trzeba pozostać niezauważonym bo jak wiemy łatwo takiego pięknego modela wypłoszyć. Talent do robienia zdjęć plus dobrej jakości sprzęt i mamy wyniki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawienie po sobie jej śladu
w postaci komentarza:-)

Każdy może postawić komentarz poprzez opcję Anonimowy/ zostawiając namiary na swoją stronę lub profil :-)